Top
 

Gemeente Noordenveld

Gemeente Noordenveld

Altijd vlot geholpen

Toen drie Drentse gemeenten in 1998 opgingen in de gemeente Noordenveld viel de keuze van de afdeling burgerzaken op de diensten van Procura. De gebruiksvriendelijkheid en gunstige prijs van de applicaties gaven daarbij de doorslag.

Goede service

De herverdeling vond plaats in 1998. Norg, Rooden en Peize werkten voortaan samen onder één vlag: Noordenveld. En hoewel de twee grootste gemeenten werkten met applicaties van een andere aanbieder, koos de nieuwe gemeente Noordenveld ervoor gebruik te maken van de diensten van Procura. Redenen daarvoor zijn de klantvriendelijkheid, de goede service en bovenal de gunstige prijsstelling van de dienstverlening.

“Procura staat voor mij voor klantvriendelijkheid en een goede service. Vragen worden direct beantwoord en medewerkers staan altijd voor je klaar.”

Marchje van der Veen,
specialistisch medewerker Burgerzaken

Alle zeilen bij

Klantvriendelijkheid is ook twee decennia later nog kenmerkend voor Procura, vindt Marchje van der Veen, specialistisch medewerker Burgerzaken bij de gemeente. De communicatie met Procura verloopt volgens haar meer dan plezierig: “We staan in direct contact met een aantal medewerkers. Zij zetten alle zeilen bij om ons vlot weer op de goede weg te helpen wanneer we vragen hebben.”

Naadloze overgang

Ook de recente overgang van PROBEV naar de nieuwe BRP-applicatie PROWEB Personen verliep zonder strubbelingen. Van der Veen: “Het nieuwe systeem is opnieuw zeer gebruiksvriendelijk. Het werkt intuïtief doordat direct duidelijk is welk menu je dient te gebruiken. Nieuwe medewerkers kunnen we zo vlot inwerken.”

Dat het gebruik van PROWEB zo gemakkelijk gaat, is niet zo vreemd. Samen met andere gemeenten dacht Noordenveld mee over de invulling. Van der Veen: “Samen hebben we iets nieuws gecreëerd. We hebben precies kunnen aangeven over welke functies de nieuwe applicatie moest beschikken. Procura droeg een idee aan en wij konden daarop schieten. Daardoor is het systeem helemaal naar wens.”

Helpdeskportaal

Hoewel de kwaliteit van de service volgens de gemeente onveranderd is gebleven, gaat Procura met haar tijd mee. Vragen kunnen tegenwoordig via het online helpdeskportaal worden gesteld. “Je vindt er onder andere antwoorden op veelgestelde vragen, waardoor je snel weer aan de slag kunt. Ook na het indienen van een vraag via het online portaal krijg je bijna altijd direct antwoord. Dat was bij andere leveranciers wel eens anders!”, vertelt Van der Veen.

Provincie:
Drenthe

Aantal inwoners gemeente Noordenveld:
32.981 (CBS, 2017)